6 SEO tips om zelf te kunnen beginnen met je SEO!
Een SEO-proof website
SEO is de afkorting voor zoekmachine optimalisatie en betekent letterlijk Search Engine Optimization. Een SEO-proof website is een website die helder en transparant zijn diensten en/of producten aanbiedt, die duidelijke teksten bevat met relevante zoekwoorden, snel laadt en longtails bevat i.p.v. shorttails.
Een shorttail scoort 4x minder goed in Google, zie hieronder een voorbeeld:
Met een longtail wordt je veel eerder gevonden in Google, zie hieronder een voorbeeld:
Meer zoekwoorden = meer kans om gevonden te worden. Zo simpel is het!
Om aan zoekmachine optimalisatie te kunnen doen, moet er allereerst een doelgericht zoekwoorden onderzoek plaatsvinden. Afhankelijk van de branche waarin jij je bevindt wordt onderzocht welke zoekwoorden een hoog zoekvolume hebben en jou meer omzet kan opleveren.
2apps zijn experts op deze gebieden en helpen jou graag om jouw website SEO-proof te maken. Neem contact op via info@2apps of de contactpagina!
De rekensom is eenvoudig: Jij investeert in je website > Je website stijgt sneller in Google > Je verdient je geld hierdoor ruimschoots terug.
Linkbuilding & interne linking
Linkbuilding is het plaatsen van meerdere links naar een andere website, waardoor Google jouw website hoger zal waarderen in de zoekresultaten. Zoekmachine optimalisatie bestaat voor groot deel uit het optimaliseren van titels, content, mobielvriendelijkheid, laadtijd en een ‘https verbinding’. Maar ook belangrijk voor je positie in Google zijn de kwaliteit van de links naar jouw website toe, de zogenoemde ‘backlinks’. Het proces van het verzamelen van backlinks wordt ‘linkbuilding‘ genoemd.
Interne links gebruik je om drie redenen. Ten eerste om de vindbaarheid van de informatie en/of producten die je aanbiedt te vergoten. Ten tweede vanwege het gemak waarmee de klant door je website kan navigeren om het product en/of de informatie te vinden. Ten derde helpen interne links bij de vindbaarheid van je website in Google.
A/B Testing
Een A/B test is een vorm van splittest waarin twee varianten van bijvoorbeeld een pagina of advertentie tegen elkaar getest worden om daarmee te kunnen checken met welke variant de door jouw gestelde doelen het best bereikt worden (de conversie ratio te verhogen). De twee varianten (A en B) worden afwisselend getoond aan de bezoekers. 50% van de bezoekers ziet variant A en de andere 50% ziet variant B.
In beide gevallen wordt de conversie ratio gemeten en zo kun je precies aflezen welke variant beter werkt. Dat ziet er als volgt uit:
Vergelijk je website met een autodealer!
Wanneer je een auto dealer binnenkomt door hun brede deuren en in hun ruime showroom staat, wordt je direct verwelkomt door gastvrij personeel die het jou zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk maakt om een auto te kopen. Hou dit in je achterhoofd, en kijk nu even naar jouw website. Is jouw website ook mooi, duidelijk en maak je het de bezoeker ook zo makkelijk mogelijk om jouw product of dienst te kopen?
Hieronder een vergelijking van jouw website met de auto dealer
Autodealer | Voorbeeld | Jouw website |
Grote brede deuren die je niet kan missen. | Makkelijk te vinden online, en aantrekkelijk om door te klikken | je staat op pagina 100 in Google, en je in je link staat niks dat te maken heeft met je dienst of product |
Grote showroom met alleen auto’s en geen andere ongerelateerde diensten en/of producten. | Mooie website die up-to-date is met alleen producten en/of diensten waar de bezoeker echt naar op zoek is. | Een website die niet bijgehouden word is het zelfde als een auto dealer die alleen nog maar auto’s verkoop uit 1990. En daarnaast hebben ze patat zaak in de showroom staan voor als de bezoekers honger hebben. |
Proefrit | Proefperiode | Hoe kom je er anders achter of een auto lekker rijdt of niet? Hoe komen de bezoekers op jouw website anders er achter hoe goed jou product en/of dienst is in Rotterdam en omstreken. Daarom geven wij ook een gratis proefperiode om 30 dagen hoger in google te staan! ALS ENIGE VAN NEDERLAND. |
Niemand koopt zijn auto graag bij een armoedige autodealer in een achteraf straatje. Jij koopt je auto toch ook liever bij een erkende dealer met goede recensies? Dan weten de mensen dat jij een kwaliteitsproduct hebt.
Content
Houdt je content up-to-date. Je zult snel zakken in Google als jij je content niet update of nieuw content toevoegt aan je website! De krant van vandaag zal vandaag het meest verkocht worden. Morgen iets minder, maar overmorgen helemaal niet meer, omdat er dan alweer ander nieuws is. Andere kranten zullen jou dan inhalen met recent gedrukt nieuws en al jouw klanten wegpikken. Wees actief en geef je publiek de aandacht die zij verdient, elke dag weer!
Heb je hulp nodig bij de uitvoering van één of meer van de 6 tips? Neem contact met ons op of stel je vraag via de chat hiernaast. Wij helpen jou graag!
Voor meer informatie kun je onderstaand contactformulier invullen, waar je binnen één werkdag een reactie van ons kunt verwachten. Ook zijn wij 7 dagen per week telefonisch bereikbaar op 085 130 5261 of je kunt ons mailen op info@2apps.nl voor al je vragen.